Dagens låt:

torsdag 12 november 2009

Poop and Pee

Trötter har haft en lite jobbig tillvaro på sistone. För några veckor sedan så drog Lillprins Bus av skackeln till hans glasögon. Detta var egentligen inget större problem då Trötter mer eller mindre bor i sina linser. Men så i förrgår så ”tappade han bort” en utav linserna och Trötter har rejält dålig syn, på ena ögat har han så gott som bara ledsyn.

Hur som helst så hade ju inte Trötter ”orkat” gå till Synsam och fixa sina glasögon, men nu blev ju detta akut. Jag mötte upp honom med de trasiga glasögonen på Synsam kl 10 på morgonen för att fixa till det hela. Men… si det gick inte, för skackeln var avbruten och därför behövdes hela bågen bytas ut. Givetvis hade de inte denna båge hemma utan blev tvungna att beställa den fån Danmark (ja, så går det när man är fåfäng och bara ska ha svindyra märkesbågar istället för Synsams egna).

Linserna var tvungna också att specialbeställas på grund av hans synfel och således får han hålla till godo med ett par gamla, repiga, omoderna, avlagda glajjer tills vidare.
Som om nu inte detta räckte så var någon av retrievrarna dåliga i magen igår och hade i ett obevakat ögonblick satt sig och uträttat sitt trängande behov… i Trötters Lacoste skor…
Vi andra skrattade gott åt detta, men Trötter påvisade inte alls samma känsla för humor – Konstigt… :)
Nu händer det ju inte ofta att hundarna är dåliga i magen och det har ALDRIG hänt att de slagit vad sinemellan om att de kan pricka rätt i en sko och dessutom valt en av de skor som vanligtvis ändå luktar allt annat än gott. Ska man se det som en viss intelligens???

Ja, ja, de säger ju att allt kommer i tre, så då är väl hans otur avklarad för ett bra tag framöver.
Insåg också igår att det bor en liten Butter i Filosofen. Butter är nog en av de bekvämaste (läs lataste) som jag känner. Han skulle ALDRIG göra något om han inte var tvungen, han genar i alla kurvor och gör allt vad han kan för att slippa undan sånt som känns ”jobbigt” *suck, pust och stön*

Filosofen var på toa och kissade igår och ropade sedan på mig för full hals. Han ville ha hjälp med pappret som lossnat från hållaren. Jag river av lite papper och ska ge till honom när han säger: Nej mamma, du får torka mig! Varför då frågar jag, det kan du ju jättebra själv?!
Jo, svarar filosofen då, om DU torkar mig så behöver inte JAG tvätta händerna!
Ja, vad ska man säga?!

Dagens låt: Bjuder på ett Kalle Anka avsnitt, Trötter känns liksom lite Kalle Anka nu för tiden... http://www.youtube.com/watch?v=YbyFeXva0sE

Inga kommentarer: