Dagens låt:

lördag 7 november 2009

Inbördeskrig och vita skor

Lördag morgon och uppe med tuppen (läs lillprins) som vanligt. Den gossen vet inte vad sovmorgon är… Känner mig lite släpig faktiskt...
Dagens ska tillbringas med att läsa en bibeltjock bok om Utvecklingsstörning. Måtte den vara intressant…

Den sista veden inför vinterförbrukningen hämtades igår och måste därmed förflyttas från släpkärra till vedförråd, det står också på agendan idag. Senare tar mannen med sig ett gäng barn och ungdomar på Trav i Eskilstuna, där de möter upp Farfar och andra bekanta. Mamman läser som sagt tegelstenen då.

En liten fågel viskade i mitt öra att Linus med de vita gympapjucken har fått nytt jobb som säljchef eller nåt. Fnular på hur han gör med dojjorna då? Linus, STÅ PÅ DIG!!! Du kan ju inte släppa imagen även om kostymtvång gäller i övrigt, du kan ju inte banga nu! Go Linus GO!!!
Hans fru Snövit/ Dilba har förresten bytt schema och jobbar därav inte samma pass som min man, så då går hon ju miste helt om hans fantastiska matlagningskonster. Gulasch soppa *Yummie*
*viskar* Psst, vill du ha tips på vad han mer kan åstadkomma, så är det bara att du hör av dig *ler* Kanske kan han ”slänga ihop något” och bjuda på under ett personalmöte *tips*(Bäst att sluta innan det blir soffan för min del några veckor framöver…)

Sessan ska iväg in till den lilla staden och leka med en klasskompis, så jag blir helt solokvist med djuren här under eftermiddagen. Såg att ”Nord och Syd” börjar sändas igen på någon kanal då. Den såg jag under tidiga tonåren någon gång och jag minns att jag tyckte den var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ bra. Om tegelstenen visar sig vara urtråkig är nog chansen STOR att jag väljer att återuppleva den amerikanska inbördeskriget istället :)
Dagens låt: Inte för att jag är religiös eller så, men denna låten har ganska skönt gung i sig :) http://www.youtube.com/watch?v=SLY7yI1xV-M

Inga kommentarer: