Dagens låt:

torsdag 5 november 2009

Mamma - barn... vaddå?

Mamma- barn mysdagen blev mamma – barn bråkdagen istället. Bägge småpojkarna var på ett hiskeligt humör och bråkade och skrek större delen av dagen. De ville absolut inte göra samma saker och bägge ville prompt ha min uppmärksamhet samtidigt. Gråt och tandagnisslan, samt skrik och bråk bestod hela dagen av, så jag är nu inne på att införa mamma/ pappa –barn mysdagen på torsdagar istället. På så sätt behöver de ju inte slåss om uppmärksamheten i vart fall…

Vet inte om det är att de är på G att bli sjuka, väldigt trötta eller något annat, jag fattar ingenting?! Det brukar vara jättemysiga dagar i vanliga fall, men gårdagen var en katastrof. Till slut ville jag bara skicka ner de på dagis så jag slapp höra eländet för en stund. Det spelade liksom ingen roll hur jag vred och vände på saker, de kunde inte samsas alls och bara grät och skrek. DET är det värsta jag vet och jag blir hyperstressad av gråtande, skrikande barn.
Filosofen som alltid varit världens beskedligaste, smällde i dörrar och skrek så att glasrutorna skallrade.

Försenad reaktion på dagis? På att mamma inte längre finns tillgänglig till 100%? Försenat 2 års trots (vilket han aldrig hade något)? För mycket tid ihop för småpojkarna? Som sagt, vet varken ut eller in, men en sak vet jag; Jag vill ALDRIG MER ha en sån dag!!! Gud vet vad han gjorde när han såg till att jag slapp kolikbarn :)

Trodde allvarligt att jag skulle slita mitt hår till slut…
Det SNÖADE idag på morgonen, vilket var superpopulärt bland både barn och djur. Eller, nej, där ljög jag allt rejält! Husets katter gör ALLT i sin värld för att slippa gå ut, det är ju kallt, blött och kladdigt dessutom *bläk* Tja, det var ju inga mängder precis, men när det är den första snön för året, så räknas hur små mängder som helst tydligen, både i positiv och negativ mening.

Passade på att vinterrusta på dagis och skolan, dvs. se till att det finns dubbelt av allt i ytterklädesväg inför vintern. Inga blöta, kalla barn i denna familj inte!!! Har en tendens att överklä mina barn… Kan det bero på att jag själv är en fryslort utan dess like? :)

Hade lyxstund hos Ullis på förmiddagen och fick naglarna tillfixade igen. ÄÄÄÄLSKAR mammalyx och det är jag värd efter 5 års mammledighet där jag var 200% mamma. Nu är jag fortfarande mamma, men jag är Cilla och student också, en underbart härlig kombination – I LOVE IT!!! Sitta där och bli ompysslad, småprata och skratta mycket, det är bara toppen! Idag blev det mörkblå naglar… Ovant till en början, men himla läckert nu när man vant sig en stund.
Mr Aussie blev idag till sin stora lycka ”avkragad”. Både han och vi slipper nu fastna i tid och otid.

Imorgon är det studier för hela rubbet som gäller.

Dagens låt: är ingen låt, det är ett klipp som en av mannens bästa vänner skickade en länk på. Mannen tyckte att det fanns en viss likhet med mig den där gången när jag skulle ha mitt första nätbaserade seminarium och inte fick igång nätet på någon av de tre datorerna... ÖVERDRIVET tycker jag, jag hade inte alls så grova uttryck som denna lilla farbror. Jag sa absolut inte"F***A", men allt det övriga sa jag nog... :) http://www.youtube.com/watch?v=Kr_O6gDujL8

Inga kommentarer: