Dagens låt:

tisdag 3 november 2009

Nystart och överraskning

Ny kursstart och en dag på högskolan. Helt okej! Vi blir samma seminariegäng igen – KUL!!! Denna gång kommer vi inte ses live förrän efter nyår, det är distansstudier det :) men vi träffas ju på webben flera gånger per vecka istället. Några av oss kommer ses ändå, bara för att det är kul.

Inte alls lika mycket att läsa under denna delkurs och det känns JÄTTESKÖNT! Däremot har vi 3 stora uppgifter som ska redovisas vecka 2 i januari, men då blir det ju liksom lite mer fritt hur man vill lägga upp sitt arbete. Me like :)

Det visade sig att en av mina kursare känner en gymnasiekompis till mig, KUL! Helt plötsligt bara poppar det upp gamla bekantingar i mitt liv. Samma kursare kommer också att läsa precis samma kurser i samma följd som jag framöver visade det sig, vilket också känns jättekul.

En MYCKET tacksam och väldigt POPULÄR överraskning väntade mig när jag kom hem: Mamsen hade putsat köksfönstren OCH ALLA fönster på altanen!!!! Tänka att man kan bli så glad för något sådant, det måste vara ett tecken på att man är 40 snart…

Om någon dag blir Mr Aussie ÄNTLIGEN av med sin krage. Om nu vi är trötta på hur den är i vägen och slår i överallt, vad ska då inte han vara? Såg en i byn som har en Jack Russell och en Chihuahua gå på promenad i närheten av Amstaffens hus och tänkte då att djungeltelegrafen i denna byn verkar inte fungera när det gäller viktiga saker, den verkar funka bäst när det gäller 100% skitsnack – TYVÄRR!!! Ja, ja, det är ju som det är, vi har i vart fall varnat alla som vi pratar med i byn och om de inte vill vidarebefordra det, så är det ju bara så. Tänker knappast sätta upp ett plakat nere på affären i vart fall.

Nu låter det som att jag bara klagar på min lilla by, men så är det faktiskt inte. Det är en bra by, med trevliga innevånare och mysig atmosfär. Visst är de dåliga på att plocka upp efter sina hundar och djungeltelegrafen funkar bäst när det gäller skitsnack, men det är väl ändå petitesser i det stora hela?!

Imorgon är det mamma- barn mysdagen *ljuvligt* Då är jag bara mamma till 100% och det är så skönt att kunna fokusera helt och fullt på det och släppa allt annat.

Dagens låt: Bara för att den är så himla fin... Brad Paisey; Find yourself http://www.youtube.com/watch?v=XxXY2-44bCs

Inga kommentarer: