Dagens låt:

måndag 23 november 2009

Var *** är snön?!

Att det snart är första advent är av mindre betydelse, men att småbuset kommer hem och ser ut som lergubbar varenda dag är av desto större betydelse. Bilen ser ut som en sandlåda och hallen likaså, skittrökigt! Det är ju inte så att man inte har andra saker att göra än att ta reda på skitiga overaller och sopa bort sand från allt och allting. Blöta men rena och snöiga overaller är ju ett himmelrike i jämförelse.

Sen har vi samma procedur med hundarna, ja, inte skitiga overaller, men lika skitiga pälsar. It´s allover liksom. Nja, katterna är ett undantag, de håller sig rena allihop utom Klokers katt som har någon underlig förmåga att vara hur skitig som helst. Kanske tror han att han är en hund?!

Lillprins hade en ny idé inatt, nämligen att kl 02 var en bra tid för uppstigning och bokläsning. Turligt nog var mannen hemma, så det fick bli hans buisness. Jag har ju faktiskt varit solokvist med gänget hela helgen så någon form av rättvisa får det allt vara.

Är bra trött på mörkret också och känner ett stort behov av ljus och sol. Utlandsresor finns det absolut ingen tid till i ett Högskoleschema, och solarium har jag klokt nog slagit ur hågen, rödlätt som jag är, men ljusterapi… Hmmm… vet bara inte hur jag skulle få till det tidsmässigt, men det finns ju en sån där lampa man kan köpa och som man kan ha stå bredvid sig när man pluggar. Det kanske vore värt att prova?! Vet inte var jag ska hitta en bara. Känner mig bara så där släpigt småtrött hela tiden och vill tända varenda lampa här hemma, för det känns som att jag kroniskt går runt och kisar. Snö skulle ju faktiskt bidra till lite ljus det med :)
Snart är det dags för det minimalistiska pyntandet och lite goda Lussekatter, alldeles lagom sådär. Känner inget tvång att hinna baka innan första advent, så det blir ett kondisbesök för införskaffning av ovan nämnda godsaker. Har dessutom dubbla besök här i helgen, så jag lär ju ha energi kvar till det med. ”Alla kan inte och somliga vill inte” eller hur var det?! ;)

Dagens låt: REM; Shiny, happy people http://www.youtube.com/watch?v=-FjSchBoch0

Inga kommentarer: