Dagens låt:

onsdag 18 november 2009

Onda halsar och barn i bil

Idag är det typ Mamma- barn mys dagen, förutom att 2 av de små godingarna (Sessan och Filosofen) har ont i halsen. Febern är frånvarande än så länge, men vi får se var det tar vägen…

Lillprins dominerade totalt vid vaccinations tagningen igår. Han bara tittade när hon satte in sprutan och tittade fortfarande när hon tog ut den och efter han fått ett plåster så hoppade han ner på golvet och sa ”hejdå”. Inte ett pip, inte en tår, inte ens ett litet darr på läppen. Fattar nada?! Själv tycker jag att det är rätt så obehagligt och jag minns att jag var LIVRÄDD och skrek som en stucken gris när jag skulle få en stelkrampsspruta efter att ha trampat på en spik i 6 års åldern. Var får småkillarna denna totala coolhet ifrån? Måste vara pappans gener…

Sessan jobbade rumpan av sig för att reta igång samtliga i bilen på väg dit. Butter gjorde sitt bästa för att ha koll på läget men ibland måste man höja rösten med fröken sessan och markera att nu får det vara nog!!! Detta hände efter det att Butter sagt åt henne otaliga gånger att sluta lipa åt sina småbröder. När denna mamman då tog i och markerade att hon nu passerat gränsen så svarar hon lugnt och sansat: ”Jag lipade faktiskt inte, jag gjorde bara korvbröd med tungan.”
Mörkerkörning med de tre småbusen är ingen hit kan jag lova! Jag gillar inte mörkerkörning alls och att dessutom ha 3 bråkande barn bak i bilen underlättar inte det minsta…
Klokers hår blev JÄTTEFINT, så där härligt vilda lockar, naturligt ”busigt” på nåt sätt och hon var själv JÄTTENÖJD!!! Om 2 veckor blir det färg också, för man kunde inte göra bägge behandlingarna samtidigt.

Julfnular vidare angående julklappar. Har börjat få till tankarna lite, men lillprins är och förblir ett frågetecken. Har inte en susning om vad vi ska köpa till honom, förutom lite småsaker och så, men varje barn får en ”stor”, lite dyrare julklapp och det är den som jag inte har någon som helst idé om vad det ska vara. Har snurrat runt på nätet för att kanske få ett uppslag på något, men allt känns bara blaha blaha… Man vill ju att det ska vara – YES!!! Liksom. Ja, ja, får fnula vidare.

Dagens låt: Christer Björkman; Imorgon är en annan dag http://www.youtube.com/watch?v=w1vQCz3HaB4

Inga kommentarer: