Dagens låt:

söndag 29 november 2009

Lugnet har åter intagit huset :)

Besöket har åkt hem och ordningen är åter tillbaks. Småbuset fullkomligen ÄÄÄLSKAR besök och därav höjs energinivån avsevärt :)

1:a advent idag och med det följde självklart adventsfika med lussebullar, pepparkakor och glögg.
Min minimalistiska julpyntning blev ännu mer minimalistisk men samtidigt mer omfattande i och med att sessans otroligt energiska farmor genomförde den. Minimalistisk i det avseende att jag inte behövde göra nånting ”Nej, nej, sitt du och läs, jag fixar!” och mer omfattande i att hon är en riktig liten julfrossare, så mycket av det jag hade tänkt att skippa, åkte fram ändå… Blev riktigt bra och personligen behövde jag inte göra ett nickel :)

Någon julkänsla har jag inte alls, men huvudsaken är ju att barnen har det. De har kryssat i leksakskatalogerna sedan veckor tillbaks, så första advent var ju en riktig milstolpe för dem i resan mot julafton!

Sessans farmor arbetar i Bollibompa studion och innan har vi blivit försedda med badlakan, nyckelband, reflexer, målarböcker, fleece filtar och annat med detta tema och i födelsedags present fick Sessan en personlig grattishälsning från hela Bollibompa gänget. Denna gång hade farmor med sig en liten kompis till småbuset:
Och nya fina tröjor till hela gänget med draken och Karamelli på: Känns snart som att vi bor i Bollibompa studion och det tycker småbusisarna är toppen!!!
Sessan fick också badlakan, cd skivor, nyckelband och tröja från ”Lilla melodifestivalen” så hon är i himmelriket efter gårdagens tv- sändning.

Dagens låt: En riktig sköning; I whish med Stevie Wounder http://www.youtube.com/watch?v=EGxLVj-8BRI

Inga kommentarer: