Dagens låt:

lördag 28 november 2009

Omvänd psykologi, amerikanska bilar och omysig säng!

Eftersom vi har huset fullt av folk, så passade jag på att ta med Laptop:en när jag skulle lägga minstingen igår, så jag kunde ligga kvar där i godan ro och titta på film ”Public enemy”. Gud vilken tråkig värdinna tänker säkert ni då, men besöket är ju Klokers pappa och det är ju HON som ska umgås med honom och vidare så var det Sessans farmor och det är ju lika med den saken… Lite rörigt blir det allt, så det är skönt att få dra sig undan en stund. Filmen var riktigt bra och jag var mitt inne i den när lillprins sätter sig upp i sömnen och piper lite. Jag klappar om honom och tänker att han nog bara drömt lite, men han är konstigt dreglig på nåt sätt. Sätter mig upp och tittar på honom och inser att han precis kräkts ner hela sängen. *tjohoo – NOT* Så mycket för lugn och ro. Han kräktes 2 ggr till men sen var det bra och idag är han hur pigg som helst och kräks inte alls, wierd!

Mannen, som jag hånat för sin otekniska sida har kommit på lösningen med bilfönstret som inte går att stänga. Han var hem till en bilkunnig vän som höll på i över 20 minuter utan att komma på hur man gjorde. Men plötsligt visste som sagt mannen det?! Det började med att han berättade att han nu med säkerhet visste vem som hade öppnat det och att det inte var Filosofen. Jag gick igenom samtliga barn, men han svarade bara nej hela tiden och när jag inte kunde komma på någon mer så säger karln: ”Det var DU älskling!” Nej, nej, nej, jag är INTE senildement och jag har inte ens varit i närheten av baksätet förutom när jag försökt stänga fönstret, så det är en total omöjlighet!!!

Men, givetvis hade han rätt. I dörren vid förarsätet sitter en massa reglage och hela instumentbrädan är full av dem och häromdagen hade någon gått emot sidospegeln, så den hade åkt in, vilket jag kom på i körande stund och någon av dessa reglage är ju till sidospeglarna, så jag pillade runt på allihop tills jag hittade rätt. Vissa hade enligt mig just då, ingen som helst effekt på just någonting, men nu i efterhand så vet jag att de inte satt där bara för syns skull… Amerikanska bilar *morr* Vad har hänt med gammal hederlig muskelkraft när det kommer till fönsteröppning?! :)
17 åringarna kom ner häromdagen och höll på att garva ihjäl sig. De hade hittat SVT: s gamla omvända psykologi barnprogram på Youtube och trodde inte det var sant. Så här var det, att i början på 90- talet tyckte man att barn använde ordet kuk för mycket i skolan och så, så därför gjorde man på SVT ett försök att av ladda uttrycket och få det ”vanligt” och lite löjligt i ett försök att få bort det. Detta blev resultatet och ja, jag skrattar jag med, gamla hederliga Sverige!

Dagens låt: Är en saga: Kuken och Kukens mamma; (obs! Detta är en serie, för den som är intresserad så finns fler avsnitt på Youtube) http://www.youtube.com/watch?v=34PSd8MIKBc

Inga kommentarer: