Dagens låt:

lördag 14 november 2009

Snö och plåster

Idag är det vinter här, snön yr runt i luften och det känns så där riktigt November ruskigt. Helst vill man ju bara sitta inne och kura hela dan, men Butter ska på Volleyboll turnering och Sessan ska till bästisen för en sedvanlig sleepover, så det är ”taxi var god dröj” som gäller oavsett väder och vind…
Såg en riktigt mysig film med mannen igår: The Proposal, helt klart sevärd, en sån där urmysig, hjärtevärmande, romantisk komedi som bjöd på en hel del goda skratt. Perfekt att titta på medan man bäddar ner sig i soffan en dag som denna. Men, nu har jag ju redan sett den så det får väl bli något annat. Håller på med biografier om Autism och Utvecklingsstörning nu också och det fungerar fint det med att sitta och kura med i höst/ vinterrusket.
Känner mig konstigt nog lite sysslolös idag?! Inte för att det inte finns 1000 projekt här hemma att ta tag i, men jag saknar liksom något annat att göra. Vet inte riktigt vad, men jag kommer nog på det så småningom. Visserligen har jag nu sett det allra sista avsnittet i den allra sista säsongen av Mc Leods daughters och visst, det känns sugigt! Hade kunnat se otaliga säsonger till, som sagt den bästa serie som gjorts!!!

Nu är det beslutat att även barn under 3 år får ta vaccin mot den nya influensan *glad*. Kan berätta att Filosofen grät inte en tår när han tog sprutan och han har inte haft en endaste biverkning, inte ens ömhet eller rodnad. Nu hoppas vi att Lillprins hinner få vaccinet i tid och att det går lika bra för honom. De övriga barnen/ ungdomarna får ju vaccineringen i skolan, men allt är ju försenat på grund av uteblivet vaccin och det finns redan flera fall av Svininfluensan i den lilla staden 1,5 mil härifrån. Risken är ju stor att det kommer för sent… Ja, ja, det blir som det blir. Självklart är jag ju mest orolig för barnens del, men jag har inte själv varken tid eller lust att ligga däckad. När man pluggar är det ju inte bara till att sätta in en vikarie om man blir borta en vecka eller två…

Filosofen gjorde illa foten igår, han slog i något vasst på ovansidan av foten och fick ett litet sår. Självklart fick han plåster på det, men si det där med plåster fungerar inte på Filosofen som med andra barn, att det tar bort smärta och gör saker bättre. Nej, tvärtom. Han är nu mer eller mindre förlamad och kräver att bli buren från rum till rum, för han har minsann PLÅSTER (!!!) och kan därför inte gå… Eftersom vi tycker att det är lite roande, så låter vi honom hållas, han kommer att glömma bort sig förr eller senare :)
Lillprins följer glatt efter som en liten svans när vi bär filosofen trallandes ”jag kan gå, för jag har inte plåster”. Någonting säger mig att dessa pojkar har en lite olika inställning till livet ...
Dagens låt: Älskar ju de här gamla godingarna , Frank Sinatra; Let it snow http://www.youtube.com/watch?v=yAz-jdpTeI0

Inga kommentarer: