Dagens låt:

lördag 21 november 2009

Skottland och vackra projekt

Gårdagen var en lite ombytlig dag. Var fortfarande arg, ledsen och besviken när jag vaknade och hade dessutom sovit dåligt på natten. Himla irriterande. Vred och vände på problematiken under dan och tog in lite råd från ”experter”:). Hade ett samtal med personen ifråga på sen eftermiddag och jag tror vi nådde fram lite i vad vi kände och tyckte efter dennes val. Personen själv fick självklart också berätta hur den upplevde det hela. Ja, ja, mer än så blir det inte för stunden. Besvikelsen sitter bitvis kvar och förtroendet är ju kantstött, men vi kör vidare härifrån och det löser sig säkert! Positive thinking – makes wounders!!!

Sessan hade bästisen här på sleep over. Jag satt och skrev på datorn på kvällen och de hade nån lek där de skrev eller ritade tre olika saker på ett papper och så skulle man gissa vilken de tyckte bäst om. Efter 10:e gången eller så slutade jag lyssna och sa bara det första jag hörde och de hängde ju inte alls med på att jag var helt koncentrerad i mitt dataarbete och inte i dem.
Så säger sessan Skottland, Norge eller Sverige? Och jag svarar då; Skottland!

VA??!! Är det SANT??!! Utbrister då Sessan glatt och förvånat.

Vaknar upp ur min arbetsdvala av att Kloker som sitter en bit bort börjar skratta. Vaddå, säger jag, vad var frågan?

Jo, säger Kloker hon frågade var hon är född…
Ja, ja, strategin höll ju en stund i vart fall och jag fick vackert finna mig i att vara med på noterna de nästa 40 gångerna, innan de gav upp den leken.

Idag kommer mamsen hit och ska vaccinera mig, Kloker och Sessan. Mamsen är sjuksköterska och är med och sköter vaccinationerna i den stora staden 7 mil härifrån. Igår kväll vid stängning hade de öppnade doser över och under helgen sker ingen vaccinering. Öppnat vaccin håller bara i 24 h så istället för att det ska gå till spillo så fick de erbjuda det till släkt och vänner och på så sätt får vi nu några doser idag. Känns bra, för jag har varken tid eller lust att ligga däckad.

För er som inte sett det så har jag länkat en ny sida bland ”länkar som har betydelse för mig”. Det är en helt fantastiskt duktig fotograf som heter Juliana Wiklund. Men det som är så fantastiskt med henne är hennes projekt Essence vitae som är ett fotoprojekt för familjer med en speciell situation där det kan vara av stor betydelse att få föreviga stunden i varma vackra fotografier. Tillexempel familjer med svårt sjuka barn där man redan nu vet att tiden inte kommer att räcka till… Juliana åker hem till familjen oavsett var de bor och gör en fotografering helt gratis och skickar sedan bilderna till familjen. Delar av projekten hamnar på hennes hemsida där hon också ger en vacker beskrivning av familjen ifråga. Om ni inte varit in och tittat på sidan, så GÖR det. Helt fantastiskt vackra bilder och ett enorm vackert och behjärtansvärt projekt. Man kan även kontakta henne och ge förslag om man har någon som man tycker skulle få bli del av projektet. Idag ska min man äta på Sawadee *AVUNDSJUK*

Dagens låt: Inte för att det har med just min besvikelse att göra, men det är en sjukt skön låt om positive thinking :) Go West; King of whishful thinking http://www.youtube.com/watch?v=ZSyJ-h3rbNo

Inga kommentarer: