Dagens låt:

tisdag 16 mars 2010

Allt kan man tyvärr inte undvika...

En av mina ”undvika till varje pris” har precis drabbat denna familj, igår sju av oss och idag ramlade den 8:e dit. Jo, givetvis pratar jag om vinterkräksjukan *skräck*

Lillprins var först ut igår förmiddags. Turligt nog hade vi ju hållit honom hemma för han verkade hängig. Sen kom sessan hem och det hann bara gå en halvtimme, så var det hennes tur. Strax därpå började min egen mage åka hiss så det var det liksom. Trötter kom hem och försvann direkt upp på toaletten och så var det med den saken. Kloker kom hem och var vit som ett lakan i ansiktet och det gick nån timme innan det var dags för henne. Butter suckade över hur han nu skulle kunna klara sig, vilket han inte gjorde heller, igår kväll var det hans tur. Filosofen slog följe med skaran vid 22.30.

Turligt nog höll sig mannen på fötter och vi spekulerade i att det nog måste vara matförgiftning (så kul med den grillningen…) Men, så nu ikväll så ramlade han också dit, så vinterkräksjukan är ett faktum!
Jag drabbades värst av oss första sju och kunde gå upp först efter kl.18 idag. Men nu när jag hör mannen från badrummet så misstänker jag att hans är värre *stackarn* Precis en kvart efter det att jag ställt mig upp åkte han dit. Snacka om tajming :) Fattar inte hur vi skulle fixat det annars. Jag var så dålig att mannen fick stå och hålla i mig i slutet, eftersom jag höll på att svimma varje gång magen tömde sig. Både jag, sessan och Trötter fick dessutom hög feber, men just nu känner jag mig rätt okej om än rejält slut. Mannen hade inget lätt jobb att bolla mellan alla oss 7 som behövde hjälp hit och dit. Nu har han i vart fall 7 som kan passa upp på honom så lite rättvisa är ju skipad trots allt.

Är förundrad över att alla hann hem innan de blev dåliga. Tur är väl det, för det är inget man vill bli offentligt, för cheesus vad dålig man blir! Tänk att det finns de som betalar dyra pengar och åker iväg på resort och får tarmtömning. Vilken IDIOTI!!! Människan är och förblir fascinerande!

Dagens låt: Enya; One by one http://www.youtube.com/watch?v=DhRWrf5-XH4

Inga kommentarer: