Dagens låt:

lördag 27 mars 2010

Vinst och förlust

Blev husägare igår, ja, igen alltså (äger ju redan att hus). Enligt de papper som vårt försäkringsbolag skickade så hade vi två stycken identiska hus på vår tomt. Jag tittade… men såg inget. Fnulade en stund på om grannens hus ingick i vårt husköp och de helt fräckt bott där gratis alla dessa år.

Den realistiske mannen förstör detta dagdrömmeri genom att ringa upp försäkringsbolaget och rätta till felet. Men HALLÅ, huset finns ju inte där, det har nog helt enkelt blivit bortfraktat eller brunnit upp… försäkringspengar!!! Vi borde ju självklart få ersättning :)

Visserligen var försäkringssnubben road av resonemanget, men han trodde vi skulle gå bet på ersättningen så jag är numer singel husägare igen *suck* Säg det roliga som varar…

Blev först ut på seminariet igår eftersom läraren valde att gå i bokstavsordning baserad på förnamnet. Således blev det lite jobbigt för tidigare nämnd individ att presentera min idé som sin. Däremot hade hon mage att försöka ”sätta dit” mig med att ifrågasätta hela upplägget (vilket de andra i baslaget måste tyckt var jättekonstigt eftersom hon nyss hävdat att hon haft precis samma idé). Men, eftersom JAG faktiskt hade gjort detta upplägg, så var det också väl genomtänkt och jag kunde lätt bemöta alla hennes funderingar och fick dessutom beröm av läraren för just det, att min idé var väl genomtänkt * ching-ching* What goes around comes around… Jo, hon presenterade en lite annan ide´ än den som hon höll fast vid i baslaget. Intressant människa, skulle gärna göra en närmare socialantropologisk studie av henne faktiskt.
Våffeldagen var ju i torsdags och självklart gjorde vi våfflor. Det är faktiskt bara jag som inte förstår mig på den ”delikatessen”. Visst ¼ våffla med grädde och sylt till efterrätt, ja, det skulle funka. Eller som tilltugg till kaffet en solig dag i en fjällstuga, mm, det funkar det med. Men som mat?! Nej, that goes beyond me! Bara efter en halv våffla så börjar grädden krypa uppåt i halsen. Saknar verkligen substans och blir bara en söt, kletig, geggig, sörja. Tur att det bara är en dag /år. Jo, pannkakor faller under samma kategori i min värld, men då äter jag något annat istället.

Det finns bara ett sätt att äta våfflor på och det är med Creme fraiche, rödlök, räkor, svart och röd caviar, dill och citron, då blir det riktigt gott! *mumma* En enklare version av Langos helt enkelt.
Fnular på var våren tog vägen. Solen har lyst med sin frånvaro alldeles för länge nu. Kan man skotta i skyn?!

Dagens låt: Everybody dance now http://www.youtube.com/watch?v=M8a9yj7IOOo

Inga kommentarer: