Dagens låt:

lördag 13 mars 2010

Full fart fredag :)

Gårdagen var INTENSIV, att påstå något annat vore en underdrift av stora mått!

Seminarier på högskolan från 08.00 på morgonen och sedan ner och hämta 3 småbus. Få i dem lite mat och sedan fixa till dem inför kvällens disco. Ner till Disco lokalen och fixa i ordning allt. 2 timmars INTENSIVT disco med 23 barn och 17 vuxna – väldigt lyckat!!!
En peppad sessa med rosa dreads i håret på väg till Discot :)

Sedan städning av den stoooooooora lokalen *suck* Kan tilläggas att jag var helt slut redan en halvtimme INNAN discot började… Turligt nog hade vi hjälp av våra fantastiska ”Thank God for teenagers” och Mormor med make. Hjälp som var guld värd!!!

Butter var DJ och skötte uppgiften med bravur! Kloker hade koll på dricka och kaffe bordet och var social med alla vuxna (som denna mamman inte hann med på grund av alla disco barn som ville ha uppmärksamhet). Detta gjorde Kloker hur bra som helst, det bor allt en otroligt skicklig värdinna i den damen :) Trötter hade allmän småbus koll och det kräver ju sitt i det sällskap vi var i, så även den uppgiften får ett med beröm godkänt. Mormor var en hejare på att förstå sig på ”industri” varianten av kaffebryggare och hennes man var en riktig fena med dammsugaren. Kompetent familj detta :)

Lillprins tog en välförtjänt sovmorgon idag, men Filosofen och sessan var uppe vid 6.30 som vanligt. Själv värmde jag på mina 2 bästisar vetevärmarna och gick och la mig sekunden jag kom hem efter discot igår, så jag känner mig faktiskt halvpigg idag. Har dock en känsla av att jag kommer att längta efter ett horisontalläge framåt eftermiddagen…

Sessans bästis är här och leker idag. Hämtade henne i den lilla staden 8.15 i morse. Vi kör liksom halvvägs principen, då bägge familjerna bor på landet, men åt helt olika håll från den lilla staden. Den okristliga tiden hade med bästisens föräldrars innebandy att göra, men i detta hus är vi ändå vakna, so who cares!?

Solen strålar för fullt, så med lite tur och snälla teenagers så kanske det kan bli en stunds studier kombinerat med fräkodlande i solen lite längre fram på dan. Ja, någon måste ju ha koll på småbuset i snön medan jag blundar i solen och fnular över mina problemlösningar i matematiken...
Dagens låt: Saturday night fever http://www.youtube.com/watch?v=69VsAEafSgM

Inga kommentarer: