Dagens låt:

söndag 7 mars 2010

It can never be TOO much :)

Jojjemensan, maten igår blev superb! Mamsen kom också hit på besök och fick ta del av underverket. Kloker frågade skeptiskt under förberedelserna om vi verkligen behövde TVÅ stora kycklingar?! Jag bara log… När middagen var över och det var så tomt det kunde bli på faten, satt Butter fortfarande och muttrade över att ”man kan inte bli riktigt mätt på kyckling” :) Sorry mannen, det får bli denna rätt en annan gång för din del… (och om både du och Trötter är hemma då så får det väl bli 4 kycklingar för husfridens skull).

Tillbringade några timmar med barnen ute i vårsolen och nu är de första fräknarna odlade och klara – våren ÄR här! *hoppar och skuttar* Takdropp och rubbet. Fast eftersom vårt tak nu är skottat så lär inte takdroppet hålla i sig speciellt länge och kanske droppar det bara hos oss just därför att taket är skottat?! Skit samma, det är vår och så är det bara!

Vårsolen är bra stark. Känner mig jättetrött i ögonen fast att jag hade solglasögon på mig ute. Kanske har det med åldern att göra, är ju snart pensionär ju… Okej, smärre överdrift, men efter veckans skottande känns det fysiskt inte långt bort.
Tonåringarna har ”börja skolan ångest” efter lovet. Det har inte jag! (för på högskolan existerar inte lov… *suck*) Hade gärna haft en liten släng av den ångesten för en hel veckas total skolstrejk med gott samvete. De vet inte hur bra de har det! När det gäller matematiken har jag kronisk ångest :)

Idag ska Kloker till backen med brädan. Ville kompensera henne för den microkorta turen i fredags och glad blev hon för det. Vädret verkar bli som det varit de senaste dagarna så då blir det ju hur härligt som helst! Själv ska jag väl kana runt på vår egen bergskedja här hemma med barnen. Vi har ju högsta toppen på Kitchen mountain, den långa kedjan vid Livingroom Himalayas och det kompakta massivet vid Backside Hills. Inte illa pinkat eller hur?!

Dagens låt: Ain´t no mountain high enough :) http://www.youtube.com/watch?v=9kP8IRXBymE

2 kommentarer:

"Mannen" sa...

Grattis till 5000 besökare på bloggen älskling!!!!

Love U

Cilla sa...

Tack :)