Dagens låt:

torsdag 11 mars 2010

King of the kitchen and angelwatch

Idag har jag verkligen bott i köket. Oxruladerna blev en hit, mannen gav dem 9/10, Trötter 9,5/10 och Butter10/10. Inte helt fel. Själv tyckte jag att de var en 5-6/10, men det var säkert för att eländet tog typ 4 timmar att tillaga och när de väl stod på bordet var jag trött på både smak och doft. Men, det var gott och hade jag bara fått satt mig vid dukat bord och inte tillagat maten hade den säkert fått ett mycket högre betyg.

Jag har även bakat 4 mjuka kakor och poppat popcorn till 50 discopåsar. Känner mig lite halvmör just nu…

Sessan gav oss en rejäl hjärtsnörp på eftermiddagen, då vi bara hörde världens brak från vardagsrummet ett tu tre. Väl där såg vi en sessa på golvet bakom tv:n… Jo, vi har pratat om att byta tv i flera år nu, men det är ju egentligen inget fel på den vi har, så det har känts lite onödigt då vi inte är några som måste skryta med High tec prylar av senaste sort och modell. Så den som nu låg på golvet med sessan var en sån där typ 50 kg variant, stor som ett hus. Lillprins hade vridit tv:n och sessan skulle vrida tillbaks den, då den plötsligt tippade. Turligt nog knuffade tv:n henne bakåt, så hon föll bakåt och hamnade således inte under tv:n *tack, tack, tack* Men chockad blev hon ju självklart lilltjejen och det tog en väldigt lång stund att få henne på rätt köl igen. Lilla gumsan… Är så himla glad över att inget av barnen kom till skada och nu blir det en lätt, platt tv på väggen och därmed basta!
Nu blir det lite sista minuten studier för imorgon är det nät seminarier hela förmiddagen. Sedan är det dags för barnhämtning, fix inför discot och sedan är det DISCONIGHT som gäller :) Till och med mormor kommer och svänger sina lurviga och flera föräldrar kommer också att delta – KUL!

Dagens låt: Dido; Thank you http://www.youtube.com/watch?v=LFRm2srRC64

2 kommentarer:

mamma Ann sa...

Himla tur att hon inte kom under. Klart att jag kommer ner och svänger till det med barnen. Disco!

Cilla sa...

Way to go Grandma :)