Dagens låt:

lördag 6 mars 2010

Tacksamhet

En härlig känsla att vakna idag. Två små pojkar som kryper tätt intill och viskar ”kan vi gå upp nu mamma?”. Tyst tassar vi upp och gosar ihop oss under samma täcke i soffan framför ”Dora”. Småslumrar till och från, pojkarna leker snällt och är sams. Känner två kalla fötter krypa in under täcket och med dem följer en hel liten sessa. Himlen är blå idag igen och idag VET jag att huset mår bra och inte är fullt av mögel. Taket är avskottat och klart och inga tonvis med snö är på väg.
Igår när vi var ute och lekte med barnen och skottade klart det sista värmde solen, taken droppade och vårfåglarna sjöng, så nu är våren verkligen på G. Livet är i fas liksom och det gäller att glädja sig åt det, för livet är ju vad det är och förändringen är det enda som är konstant…

Idag är jag även glad åt andra små saker, som att jag måste åka in och handla en del saker som fattas. Småpojkarnas direktiv om lördagsgodis inköpet är alltid något att le åt :)

2 dagar kvar på sportlovet och sen är vardagen tillbaks igen. Hjälp vad fort det går! Snart är det påsklov också, vilket enligt mig bara är en högtid för mycket. Jag är en solklar påskminimalist. Det mesta som kan hända i detta hus (förutom påskägg till barnen) är möjligtvis motvilligt någon fjäder, men mer än så blir det absolut inte! Påsk blir ju någon form av ”minijul” där julbordseländet ska fram igen och must och annat. Jag vill ju ha vår och inte ”minijul”!!! (Jo, jag vet den religiösa innebörden, men ni märker ju hur mycket jag tar hänsyn till den…) Våga vägra påsk!
Ooups! Was that the easter bunny?!

Känner för att verkligen LAGA mat idag. Ja, alltså inte bara slänga ihop nåt, utan något som tar tid och doftar i hela huset och som är gott. Hmm… ugnsbakad fylld kyckling kanske, med hemmagjord sås, kryddig cous-cous och en riktigt god sallad?! Ja, det får det nog bli :) En liten lördagshyllning till min mysiga familj (om än mannen fattas *snyft*). Har han tur så kanske det blir någon portion över, ja, för Trötter är ju inte hemma, så då blir det i vart fall 3 portioners mindre åtgång :) (tonårspojkar äter som HÄSTAR, trots att de är hur smala som helst, för er som inte visste det).
Dagens låt: Till min underbara familj: Chicago; You´re the inspiration http://www.youtube.com/watch?v=GceFwYv8sZk

Inga kommentarer: