Dagens låt:

torsdag 4 mars 2010

Tonårsflykt och konstiga djur

Gårdagen fortsatte i takskottandets tecken och sjöutsikten från köksfönstret är numer obefintlig :(
Takskottningen på andra sidan blev ju ett dubbeljobb, då snön som kom från taket täckte gångarna och behövde därmed flyttas igen *suck* Och… det är inga nådiga mängder!
Min kropp dagen till ära känns så där 50 år äldre och jag inser att tja, 40 stämmer nog inte så bra trots allt. Butter och Trötter som gjorde 80% mer än mig visar inte på några som helst tecken på att ha ont. Det måste vara härligt att vara ung, synd bara att man inte hade förstånd att förstå det fullt ut där och då. Det är väl som det sägs; Youth is wasted on the young…

Kylan håller I sig och solen strålar från en klarblå himmel. Just nu tycker jag ju om kylan (fast egentligen inte) men hatar snön. En dag kvar till domedagen…

Har egentligen mer ont i magen över matematiken som fått stryka på foten denna vecka. Tack och lov så är det bara en väldigt liten uppgift just denna vecka, men ändå. Känns inte bra att komma till seminariet mer eller mindre oförberedd, men det är väl bara att säga som det är; livet kom emellan…

Idag är mannen hemma *hoppar och skuttar* och alla tre tonåringarna har flytt fältet. En ”liten” familj med andra ord. Ska absolut laga någon riktigt god mat och bara vara och inte nojja över morgondagen. ”Your thoughts today attracts your tomorrow” och allt det där ni vet. Kanske till och med ska slå till på ett gott glas rött och bara välkomna morgondagen med öppna armar och föreställa mig endast solsken.

Lillprins kör just nu hårt med ”gissa vad jag är”. Gåtan här om dagen var: Jag lever på hus och är liten, tjock och fet och gul, vad är jag?

Sug på den ni…

Svaret blev i vart fall; Kanin?! Har nu bestämt mig för att intervjua grannen om hur deras kanin egentligen var, för det är ju den enda kanin lillprins haft kontakt med…

Dagens låt: Annie; Tomorrow http://www.youtube.com/watch?v=Yop62wQH498

Inga kommentarer: