Dagens låt:

tisdag 9 mars 2010

Bara en vanlig dag

Vardagen är tillbaks och förmiddagen blev som planerat med träning och studier. Skönt när det bara flyter på!

Emellanåt brummar det rejält på taket när den lilla snö som är kvar glider av. Fnular på hur det låter i grannarnas hus som inte skottat alls…

Förutom studier kommer veckan att gå åt till de sista förberedelserna inför Sessan och klasskompisens disco på fredag. Har en hel del kvar att fixa så det gäller att hålla sig till schemat för att få ihop allt i slutändan. Det blir säkert en lyckad tillställning. Så gott som alla har tackat ja, det är någon enstaka som inte hört av sig alls, men som kanske dyker upp ändå. Vi har ju även bjudit syskon och föräldrar så det blir nog rätt många. Lite kul för klassgemenskapen tyckte jag och den andra mamman som håller i Discot.

Gemenskapen i denna klass bland barnen är unik. Det finns liksom inga grupperingar utan alla leker med alla och de är så gott som aldrig osams. Kommer ihåg att deras lärare i förskoleklassen också var lite fascinerad av vilken harmoni som rådde i denna klass. Bara att uppmuntra och hoppas på att det håller i sig. Det vore väl hur härligt som helst om denna trygghet kunde följa med dem upp i åldrarna och motverka utanförskap och annat som brukar dyka upp förr eller senare.

Lillprins hade en riktig sköning i morse. Han låg i min säng och skulle precis gå upp när han fick syn på att katten låg där också och vips så kom en hund uppfarandes också (de får vanligtvis inte vara i sängarna, bara säga ”god morgon”). Lillprins säger då till mig: ”Hmm… det ligger en katt här…och en hund där… hur menar du att jag ska ta mig förbi de där...HUSDJUREN?” och spänner ögonen i mig. Killen har inte fyllt tre år än, men har ett vokabulär utöver det vanliga :) Han bjuder på många leenden varje dag…

En härlig lekstund ute på eftermiddagen hanns också med och nu gäller det bara att lyckas med att hålla dem vakna tills efter 18.30 (annars blir det en VÄÄÄÄÄÄLDIGT tidig morgon…) Känner mig rätt mör själv faktiskt och ikväll är det den enda serien jag faktiskt följer; Desperate housewives. Kommer antagligen somna gott till introt och vakna till eftertexten. Been there before...
Imorgon blir det stora staden 5 mil bort och inhandling av det sista till Discot. Hoppas verkligen att jag känner mig piggare då…

Dagens låt: Roxette; Sleeping in my car http://www.youtube.com/watch?v=D8D5O0QIRzQ

Inga kommentarer: