Dagens låt:

onsdag 24 mars 2010

Framtiden- here I come!

Började morgonen med att ta tag i något jag dragit mig för och… det känns SKITSKÖNT nu när det är gjort. Vet inte varför jag dragit mig egentligen?! Det enda jag VET i detta fall är att JAG har i vart fall bara handlat 100% RÄTT och om motsatt part har en annan åsikt så säger det en hel del mer om dem än om mig ;)
Framtiden känns ljus för min del och jag har full tilltro till den. Idag lyser solen också vilket bidrar till en ännu ljusare syn för dagen… Allt blir vad man gör det till, men visst saker händer som man inte kan påverka, men göra sitt bästa och försöka hitta något positivt i allt, DET kan man alltid göra! Känner att jag är på G :)

Gulliga lilla mamsen var och fixade 2 nya bältesstolar till småpojkarna igår. Jag brukar inte vara den som ränner efter ”erbjudanden” är alldeles för bekväm och målstyrd för att gå på sånt. Men nu hade jag redan bestämt vilka stolar vi skulle ha och hoppsan så fanns de i begränsat antal till halva priset på en ”special kund kväll” hos ett nationellt känt företag i den stora staden 5 mil bort. Eftersom mannen jobbade hade jag ingen möjlighet att åka dit då det var special öppet bara mellan 19-21. Men mamsen hon kan hon. Hon åkte dit 45 minuter innan öppningen och hamnade nästan först, i den kö som var ENORMT, sjukt, larvigt lååååååååååång innan dörrarna öppnades, och fick tag på två stolar. Känner mig ganska nöjd med det faktiskt och jag behövde inte lyfta ett finger *ching-ching* Så är det när man har en TOPPEN mamma! *puss på dig*
Jo då, de har stolar nu med, men lillprins börjar bli för lång för sin bakåtvända och Filosofens bältesstol (av samma märke och fabrikat) hamnar nu i Saaben istället, så slipper vi kånka stolar emellan. Små saker som underlättar vardagen är guld värda :)

Det här med att plugga på distans är verkligen intressant. Man möter otroligt många trevliga människor och man bygger relationer baserade bara på en röst. Så himla sunt egentligen… Ska bli jättekul att träffa vissa på tentan i maj och se dem IRL, att koppla rösten med ett utseende. Kommer nog bli förvånad både en och två gånger. Undrar hur andra föreställer sig mig?! Man vet ju aldrig vad en röst ger för bilder i någons huvud. Hannah som jag läser med nu har jag en bild av att hon är liten, smal, ljus och i mitten på 20 typ… Lovar att berätta om det stämde :)

Imorgon ska Kloker ut och vandra x antal mil med klassen. Har precis inhandlat matsäck och annat för färden. Känner mig glad över att jag är lärare i lågstadiet, då blir det inte ”X antal mil promenader ”. Inte min grej, nej, absolut inte min grej. Gå i skogen med hundarna i flera timmar är ljuvligt, men att meningslöst gå från punkt A till punkt B bara för att gå, nej definately not my cup of tea!
Dagens låt: Curous george; Upside down http://www.youtube.com/watch?v=KNzFFvW20G0

Inga kommentarer: