Dagens låt:

lördag 20 mars 2010

Den soliga sidan av livet

Att vakna av en lillprins som klappar en på kinden och säger: ”Mamma, vet du vad? Jag älskar dig!” är nog det bästa sätt som finns att vakna på :) En strålande sol, takdropp och nybryggt te gör ju inte saken sämre… Våren har dessutom jobbat på under natten och nu kan vi återigen skymta sjön, som vintertid ser ut mer som en åker. Längtar tills den går upp och det rör sig och glittrar i vattnet igen.
Idag ska familjen på utflykt och se Svenska skidspelen medan jag har solokvisttid. Mormors underbart goda Lasagne väntar också där i Falun på dem. Har jag tur så kanske det följer med en liten matlåda hem *mumma*

Matematiken har nu mer eller mindre paus i 2 veckor, jättebra tid till repetition, något som jag är i stort behov av! Gammal och gaggig som jag är så glömmer jag lätt :) Om 2 veckor börjar dessutom min andra kurs (om nu antagningsenheten kan få en tumme ur röven och behandla anmälan jag skickade in för 3 (TRE!!!) månader sedan). Då blir det full fart så gott som varje dag på vardagarna och dessutom tre heldagar i Falun. Men det blir nog kul, för det handlar om blid och ljudskapande för barn. Kreativt och konstnärligt, bra för själen!
De senaste veckorna har varit påfrestande med all sjukdom och annat elände och jag känner mig rejält trött och stressad nu, har lite av nerverna på utsidan och går igång och nojjar över saker som egentligen har noll betydelse. Dags att ta tag i livet och hjärnan ;)

There are two choices; either you control your mind or your mind will control you.

Såg förresten en underbart vacker och tänkvärd film av Paulo Coelho igår; Veronika decides to die. Vacker, tänkvärd och berörande! Se den om ni har möjlighet.
Nu väntar dagen och jag ska bara låta den få bli precis det den vill vara…

Dagens låt: Kate Voegele; Hallelujah http://www.youtube.com/watch?v=v22NMAG1k18

Inga kommentarer: