Dagens låt:

söndag 21 mars 2010

Här får ni ett "måste"!

Gårdagen bjöd på ganska lite och tur var väl det för då blev det en sån där härlig ”göra ingenting dag” som jag var i behov av. Jag låg i soffan farmför tv:n och gjorde nada *ljuvligt* Tittade visserligen ut i solen en liten stund, men i övrigt…nada *gäsp*

Såg en av mina absoluta favoritfilmer i hela världen: On Golden Pond (Sista sommaren på svenska). Det är en film som värmer hjärtat till bristningsgränsen varje gång man ser den och meningen med livet blir sååååå mycket tydligare (om man nu tappat fokus på den för en stund eller så). Det är Henry och Jane Fonda samt Audrey Hepburn som spelar i den och det blev Henry Fondas sista film. En otroligt värdig film att sluta med måste jag säga! Har ni inte sett den, så skriv genast upp den som ett ”måste”!!!
Jag har inte läst boken, men jag är 100% övertygad om att den kan i detta fall inte slå filmen, för Audrey Hepburn och Henry Fonda förälskar man sig i, de ÄR "Norman och Ethel" och så är det bara...

Har nu i vart fall fått klart från kursansvarige för Ljud och bildskapande att jag har en plats på kursen, även om antagningsenheten fortfarande sover sött *morr* Den kursansvarige skulle personligen kontakta antagningsenheten på måndag och fråga vad de pysslade med. Skönt att man inte behöver göra allt själv.

Har nu på morgonen suttit och synkat alla scheman inför mina studier efter påsk. Då läser jag 1,5 heltid mot högskolan (både matten och ”Ljud och bild”). Konstigt nog så krockade bara schemat för högskolekurserna 2 gånger. Snacka om tur :) Barnen kommer givetvis få lite mer fritids och dagis tid, men vi kommer ändå inte upp i en heltid på långa vägar vilket känns jätteskönt! Jag vill fortfarande vara den som träffar mina barn mest, inte ska det vara skola och dagis i vart fall! Känns som att läget är under ganska bra kontroll fram till sommaren, åtminstone schema mässigt…

Idag har våren tagit timeout och snön vräker ner utanför. Lillprins tittade ut och sa: ”Shit vad det snöar!” Var får han alla ord ifrån?!

Gårdagen var ju solig i vart fall och så här mysigt hade vissa det på Svenska skidspelen :)

Dagens låt: Bara vacker... Sonja Aldén; Du får inte http://www.youtube.com/watch?v=njZTmwnItS4

Inga kommentarer: