Dagens låt:

tisdag 23 mars 2010

Insnöade igen *suck*

Ja, ja, bara att härda ut, våren ÄR på G, litet bakslag bara…

Igår var jag till vårdcentralen och tog bort en misstänkt leverfläck. Själva ingreppet var rätt okej, bra bedövning och så. Ganska stor leverfläck, så det blev några stygn, fortfarande helt okej… men sen släppte bedövningen och då var det inte lika trevligt längre. Har inte sovit speciellt gott i natt och Ipren hjälper inte mot all sorts värk, det är då ett som är säkert! Sen tar det ju några veckor innan man får svar på hur det egentligen var ställt med den där fläcken. Kommer nog inte sova riktigt 100% innan det svaret…
Vår kära lilla Ulla- Bulla vågade sig hit på ett besök igår, trevligt!

Fick hem ett nytt lass ved, vilket jag hoppas blir det sista för denna vinter. Vill bli värmd av solen och inte täljstensugnen!!!

Samtliga är i skola och på dagis och mannen på jobbet, så det är väldigt tyst och lugnt här för stunden. Lillprins blev ledsen för första gången på länge vid lämningen idag *värker i hjärtat*. Filosofen skulle nämligen iväg med de andra ”stora barnen” och ha gymnastik, så lillprins kände sig övergiven i dubbel bemärkelse. Inte var det några av hans favvo fröknar som var där heller *pluppen* Ja, det är väl så livet är ibland och om lite mer än ett år så blir han ju ensam kvar på dagis när Filosofen börjar förskoleklass. Gud vad tiden går fort!

Är i vart fall så nöjd med vårt upplägg där vi sätter barnen i första rummet. Att inte spendera så mycket tid som möjligt med dem när tiden går så fort och så mycket händer tror jag att jag skulle ångra bittert längre fram. Det är ju också nu vi bygger grundtryggheten och allt annat som är viktiga grunder i en människas liv. Min mamma var hemma med mig när jag var liten och jag tycker som vuxen att jag är väldigt privilegierad som fick ha min mamma hemma och slapp vara långa dagar hos dagmamma eller på fritids. Nu vet jag att vissa inte har något val, men för oss som har det så tycker jag att man ska välja barnen, alla dagar i veckan! Det har man igen tusenfalt…

Den där jäkla snön som vräker ner utanför gör att jag tappar sugen på denna dagen helt och fullt. Ska nog kura ner mig framför tv:n med en bra film och bara softa. Men först ska jag repetera ”andra baser” *good girl*

Dagens låt: David Guetta; Just a little more love http://www.youtube.com/watch?v=6P2ogDZyacg

Inga kommentarer: