Dagens låt:

torsdag 9 april 2009

De 20 sexigaste singlarna... och jag...

Jaha, så har de listat de sexigaste singlarna i Sverige igen, och… som vanligt var jag inte med. Visserligen kan det ju bero på att jag inte är just det, ja, singel alltså, men å andra sidan tycker jag att det är ett ganska löjligt krav i ett samhälle av otrohet, swingers och övriga vinklingar. Inte för att jag är det heller, så då faller jag ju ändå som kandidat… *suck*

Vem nominerar dessa kandidater? Ett krav verkar ju vara ett visst kändisskap och… jag faller på den kategorin också…

Men VAD har då jag gemensamt med dessa 20 rankade singlar?!

Jo, den sexigaste kvinnan blev Petra Mede och hennes kommentar till hur detta kändes blev: ”Är det ett skämt?” DET hade jag också garanterat svarat!!!

Nr 2 var Magdalena Graaf som på bilden har en svart höghalsad, långärmad tröja på sig. DET hade jag också valt att ha, men bara för att dölja alla skavanker eftersom jag som icke-kändis inte är i besittning av några retuscherade bilder.

Nr 3 var Agnes. Guldpaljett dressen som hon hade på melodifestivalen är ruggigt lik en av min dotters portmonnäer som hon fått av sin gammel farmor.

Nr 4 var Lena PH, liksom jag runt de 40 och mamma :) Och OM jag ägde ett mic-stativ, vem vet?!

Nr 5 var Carola, men där väljer jag att säga pass…

Nr 6 Kristin Kaspersen, även hon runt 40, blå ögon och pratglad, behöver jag säga mer? Och om hon hade stavat sitt namn med C istället för K så hade vi haft samma initialer!!!

Nr 7 Sanna Nielsen… lång?

Nr 8 Jenny Kallur. Tja, kan nog likna henne lite när jag älgar efter minstingen när han i ett obevakat ögonblick fått ett rejält försprång.

Nr 9 Nina Amjadi, Robinson deltagare. Jo, om man skalar bort mer än halva min kropp så skulle jag också platsa som en lätt avmagrad ö bo.

Nr 10 Victoria Silvstedt. Rejäla lökar och jag måste tillstå att mina också skulle kunna vara det om de satt där de skulle och inte fungerat som matstation till 4 barn… Men med en schysst vadderad bh som jag rullar upp taxöronen i, så är jag inte så långt ifrån sanningen.

Nr 11 Elsa Hosk, fotomodell. Jag finns med på ett och annat foto i familjealbumet, så jag fastnar också på bild!

Nr 12 Sheri Nowrosi, artist. Har inte en susning om vem denna människa är, men kan då hon, så kan väl jag – eller?

Nr 13 Hanna Hellqvist, journalist. Min blogg, behöver jag säga mer…

Nr 14 Sibel Redzep. Ni skulle höra mig i duschen och min egen version av ”Lille katt”, den går inte av för hackor den heller. Och de där höööööga tonerna, de tar jag till när barnen gör något där jag ser döden i vitögat.

Nr 15 Janet Leon, artist, tillverkad av idol juryn. Tja, om de ger mig en chans så ska jag visa vad jag går för.

Nr 16 Emma Pernald, prins ex. Jag skulle tro att ett och annat av mina ex också anser att de är drömprinsar.

Nr 17Katrin Zytomierska, programledare. Ännu en människa som jag inte har en aning om vem det är, men om det är till något plus så är mitt namn mer lätt uttalat :)

Nr 18 Regina Lund. Kvinnan som just nu går i bräschen för ”rätten att ses som normal fast man är psyksjuk”. Jag säger som Ola Salo: It takes a fool to remain sane…

Nr 19 Charlotte Perelli. Jag var på puben Dubliners i Sthlm när hon vann eurovisionsschlagern, räknas det? Och OM jag hade ägt en siames i stället för en skogkatt, så hade jag kunnat se en viss liknelse…

Nr 20 Linda Skugge, journalist. Garanterat beläst och på bra dagar hinner jag faktiskt skumma igenom den lokala morgontidningen.

Så… vem vet…2010?!

Inga kommentarer: