Dagens låt:

tisdag 28 april 2009

Liten uppdate...


Lillprins bus klippning gick… inte alls. Glad kommer han hem från ”Klipp – Fridan” inte ett hårstrå kortare och när jag frågar var han varit svarar han glatt ”kippfidan”! När jag vidare frågar om han klippt sig säger han ”nej” och när jag frågar om varför inte, så svarar han gladare än någonsin ” Ja bara skrek”. That was it liksom. Men det är ingen katastrof än, han har väldigt mycket babyhår kvar och det växer inte särdeles fort, så det blir vackert att avvakta ett tag till…
Dagens bild: Kanske en alternativ metod till klippning :)

Igår tog jag tag i livet och gjorde vuxen beslut! Jag var nämligen och träffade studievägledaren på Högskolan. Har sugit lääääänge på att börja plugga igen och nu har jag gjort slag i saken! Ja, egentligen har jag gjort det redan innan, jag skickade in lite ansökningar på måfå och i halv panik innan den 15:e, som var sista anmälningsdag. Ja, så är det när man inte har vad som kallas framförhållning alla gånger, men de valen kändes inte sådär helt genomtänkta, så jag mailade studievägledaren på högskolan där jag tidigare läst och bad om råd. Fick en tid för att prata och det var ju då igår. Är himla sugen på att läsa Socialantropologi men det finns annat mer matnyttigt som jag bör läsa först, så det bestämde jag mig för, klok och vuxen som jag är. Egentligen är det ju för sent att anmäla sig till höstens studier, men denna fantastiskt urmysiga människa till studievägledare hade minsann ett sätt att fixa in mig bakvägen eftersom jag tidigare studerat på skolan, så nu är det klart! Känns SKITBRA!!!!!!

Har hamnat i ett vägskäl i livet liksom; om jag går tillbaks till mitt jobb där jag har min fasta tjänst som lärare, så är det så lätt att jag bara blir kvar där, år ut och år in bara för att det är bekvämt. Dessutom är jag och min arbetsplats inte alltid överens, rättare sagt, då jag är lärare på ett antroposofiskt behandlingshem och själv INTE är antroposof så är det väl jag som krockar egentligen.

Svårt det där, att inte etiskt och moraliskt kunna stå för de behandlingar och övrigt som jag ändå måste motivera mina elever att gå på under skoltid. Nej, dags för vidare studier och förhoppningsvis vidare i livet sen. Kommer ändå att sakna mina urhärliga elever, för jag stortrivs verkligen med att jobba med barn med psykosociala funktionshinder. Men det finns andra ställen som inte är Antroposofiska där jag kan fortsätta att arbeta med dessa härligt färgstarka barn :)

När jag åkte från högskolan igår passade jag på att hoppa in på Plantagen och köpa lite fler blommor. Där var det lika fridfullt som i kyrkan, ingen djungelns lag där inte och plantor fanns det så det räckte till och blev över. Jag behövde absolut inte skämmas över att jag lämnade stället med överfull vagn.

Det enda som störde friden lite var en väldigt irriterad kvinna som hade kommit tillbaks för att reklamera en kruka som hon köpt. Krukan var ENORM och gjord i tjock keramik, glaserad och mönstrad, rätt snygg faktiskt. MEN eftersom, den inte allt för intelligenta kvinnan, skulle ha den stå utomhus, så hade hon försökt knacka hål i botten på den för att den skulle dränera jorden bättre. Resultatet blev ju självklart att krukan sprack. Nu ville hon ha pengarna tillbaks PLUS milersättning eftersom hon bodde 8 mil bort… Ja, det är som jag säger: mänskligheten är och förblir fascinerande!
Ps. har lagt till ett nytt element på min blogg "Dagens låt", säger en del om dagens sinnesstämning eller något om dagens blogg. Det är bara att trycka på playknappen och poppa med :) Och för er som läser bloggen i efterhand så finns länkarna till dagens låt längst ner i den aktuella bloggen. Ds
Dagens låt: Hooked on a feeling! http://www.youtube.com/watch?v=kEwNOWUA4yo

4 kommentarer:

Nina sa...

Näää, det där med "Dagens låt" blev inte bra... iaf inte på min screen. Hela Björn Skifs täcker den mest intressanta delen av din blogg så jag kan inte läsa. Nog för att jag äääääälskar Björn Skifs men jag är mer nyfiken på texten under. Ser bara SKITBRA!!!! ..."oposof så är det väl" o s v Kan du vänligen ta bort Björn Skifs så jag kan läsa för jag kan inte göra det själv... KRAM NINA

Cilla sa...

Vad konstigt, för på min skärm anpassar den sig efter bloggen... Har nu flyttat på den, blev det bättre?!

PAPPA KJ sa...

Tack för en fin låt av en av mina absoluta favoriter.Vidare ett stort grattis att du "halkat"rätt i din lärarbana.Kramar till Er alla och se till att den lille busen blir klippt.

Cilla sa...

Kanske fungerar det bättre om morfar försöker övertala honom?! Han klarar sig nog tills ni kommer hit, ser fram emot det :) Kramar tillbaks!