Dagens låt:

tisdag 14 april 2009

Blev genast äldre...

Idag känner jag att jag skulle vilja ha en annan kropp. Det kan jag visserligen göra andra dagar också, men inte av denna anledningen… den gör ooooooont!!! Helgens trädgårdsarbete med krattning, skruvande av gungställning och studsmatta med skyddsnät, trädurrensning och bortsläpande av dessa och stenskottning (ja, dvs. forsla tillbaks all singel från garageuppfarten som följde med snöskottningen i vintras…) lite fönsterputs samt ett och annat hundbad har gett vissa biverkningar. Inser idag att jag närmar mig tjugotjugo med stormsteg, dagen till ära känner jag mig till och med mer som trettiotrettio.

Trots den hastigt påkomna höga åldern, så har barnen inte genomgått samma utveckling, vilket innebär att mamma kan inte ligga och ömka sig på soffan hela dan eller gå och få massage och värmeterapi, nehej då, life goes on! Finns det ingen som kan forska lite i idén om självstädande hus. Jag är villig att donera en hel del för den uppfinningen. Förr var min största önskan en självgungande vagn, men den tiden är förbi, utvecklingen går framåt och nu är det självstädande hus, kläder som aldrig blir smutsiga eller ett Vanish som faktiskt fungerar, en smutsfri tomt (med högre staket) som sköter sig självt, djur som aldrig fäller (eller rymmer) och tonåringar med enorm energi som står på önskelistan. Men hallå! Vi kan åka ut i rymden, ska då detta vara så svårt att få fram????

Det är ju lätt att sitta här och känna sig gammal och sliten, för jag kände ALDRIG så här när jag var i 20 års åldern! Men… hade jag hus, en liten hope barn, x antal djur och en stor trädgård då? NOPE!!!! Alltså har det inte med åldern att göra, hade antagligen känt så här då också om jag hade jobbat på som i helgen. Känner mig genast lite mer som tjugoarton igen ;o) Inte skulle jag vilja gå tillbaks i tiden heller och gå miste om det jag har idag. Får väl se värken som ett kvitto på mitt fantastiska lilla liv :o)

JA! Det är ju SÅ man ska se det hela!


Mer värk åt folket!!! *tjohoo*

Inga kommentarer: