Dagens låt:

söndag 26 april 2009

Envisa röda grisar finns det överallt!!!!

Shit vad trött jag blir på blåenvisa människor som VÄGRAR se någon annans vinkel eller som ståndaktigt vägrar ta in någon annans åsikt. När den människan dessutom inte har egen fakta eller bevis som underbygger resonemanget utan bara hänvisar till vad han eller hon ”hört” så går jag igång till 100%.

Att dessutom dra alla inom en kategori över samma kant är också typiskt för dessa individer, dagens ”röda gris” hävdade ENVIST att alla psykologer inom landstinget är bara Psykodynamiker och pratar bara oidipus komplex och anala faser och är därför totalt inkompetenta! QUE?????

Har människan ifråga träffat ALLA psykologer inom landstinget och tagit del av hur dessa jobbar med sina patienter?!

Har faktiskt själv gått hos en alldeles underbar ”landstingspsykolog” efter att jag miste min bebis i magen i vecka 20 och vi pratade då aldrig ”oidipus komplex” eller anala faser. Vi pratade inte om min barndom över huvud taget, vi pratade om det som nyss hade hänt, ”här och nu” samt framtid!!! Jag blev både hjälp och stärkt av att samtala med henne och fick bra tankebanor och verktyg för att gå vidare i livet.

Psykodynamiken har aldrig kunnat ge några bevisade resultat heller, fortsatte ”grisen”. Jaha, så har nassen tydligen läst ALLA avhandlingar och studier av Psykodynamik också samt talat med ALLA som gått igenom en behandling av en psykodynamiskt utbildad terapeut. Intressant…
Dessutom antog den lilla kultingen att bara för att man är utbildad psykodynamiker så är man precis som Freud och Jung och jobbar helt enligt deras terminologi och tillvägagångssätt. IDIOT!!!!!!!

Inte för att jag på något sätt är uttalad psykodynamiker, men jag tror på en mångfald och att individen får väl själv försöka hitta det som är rätt för just den. Jag tror inte heller på att kasta alla över samma kant, för mig är det i vart fall SJÄLVKLART att även om man har utbildat sig inom något, så kan man välja att arbeta på ett annorlunda sätt samt individ och situations anpassa det man gör.

Dessutom vill jag upplysa grisen om att utvecklingen GÅR FRAMÅT!!!! Detta innebär att man kan faktiskt utveckla arbetssätt och teorier som uppkommit för väldigt många år sedan, även om grundtanken är densamma! Måste allt vara så dj—la svart eller vitt jämt???? Inskränkta människa!!!

Mitt råd till dig grisen: Utveckla ett eget kritiskt tänkande istället för att bara lyssna på vad ”gurun” säger, han kanske är dj—ligt inskränkt han också!

*MORR, MORR, MORR*




Envisa röda grisar gör sig bäst såhär:

2 kommentarer:

grisen sa...

Envisa grisen som uppskattar denna blogg känner att han tar till sig av kritiken och ska resten av sitt liv (som kanske inte blir så långt med tanke på bilden) försöka leva efter det kloka rådet och förhoppningsvis då bli en betydligt klokare och bättre människa hrm gris menar jag.

Cilla sa...

Jaha, det var ju typiskt - jag som har köpt rött äpple och allt... :)