Dagens låt:

söndag 19 april 2009

Fågel dj..lar!!!

Hej! Jag heter ”extremt djäkla irriterande” och är en Kanada gås. Jag bor i den lilla sjön utanför Cillas hus och nu i natt hade jag fest. Meningen var att partyt skulle dra igång vid 23 tiden, men polarna flög fel (många småsjöar runtomkring) så jag fick guida hit dem med min ljuvliga lilla stämma vid ett tiden.
Det blev lite livat innan alla hälsat klart, men sen drog vi igång med karaoke. Efter det körde vi allmän allsång, lite Sing star för att avrunda vid 4 tiden med lite sköna Thore Skoman dängor. Lyckad fest måste jag säga!!!

Hej! Cilla här! Vaknade vid ett tiden av ett dj..la liv på fågel helv…. I sjön. Önskade STARKT att jag tagit jägarlicens och haft ett vapenskåp med riktigt bra fågelbössor i. Apporterande fågelhund har jag ju, så det hade blivit både gåspaté, sprängd anka (menar gås), nya gåsduntäcken och kuddar för min del. Nu fick jag nöja mig med skitpissig sömn!!! Sa jag igår att jag var GLAD (????) över att isen släppt på sjön?! GLÖM DET!!!! Länge leve vintern!!!!!

Hej! Jag heter Mirus och är en Aussie som bor hemma hos Cilla. Min matte sov lite dåligt i natt och muttrade över fåglarna som sjöng så vackert på sjön. När de slutade vid 4 tiden, så var jag ju ändå vaken, så jag vankade runt lite och pejlade läget. Men DET skulle man ju inte gjort, för jag blev genast placerad i samma kategori som fåglarna. Ja, hon sa inte ”fjäderfä” åt mig men det var en del av de där orden som hon inte vill att barnen använder och visst, de sov så de hörde inte, men sen surrade hon något om hundfilé och hundskinnsfäll framför brasan, så då tänkte jag att det var bäst att snabbt inta sovläge… Ska nog sova hos småhussarna i fortsättningen…

Hej! Cilla igen… Om någon hört om ett lokalt fågelinfluensavirus som bara drabbar en liten begränsad population av Kanadagäss, VARMT VÄLKOMMEN att höra av dig!

Så här vacker, lugn men framförallt TYST och TOM är vår sjö på vintern!!! *längtar*

2 kommentarer:

karljohan sa...

Jag sålde mina jaktgevär för två år sedan. Jag kunde inte ana då att ett brinnande behov av vapen för att få "nattro" skulle uppstå så nära inom "familjen".Men man vet aldrig vad framtiden har i beredskap.Men om det är canadagäss far dom snart vidare förutsatt att dom inte är födda i sjön men då ska deras föräldrar vara inplanterade i sjön.Inte troligt

Cilla sa...

Hmm... verkar som att "önsketänkande" och sann fakta har gjort sitt, för jag har inte sett ett enda exemplar av fågel eländena idag, bara 2 svanar som rofyllt flyter omkring. Kanske förklädd gås??? Tja, om det är som du säger lilla far, så kan jag ju se fram emot nattro ganska snart då?! *hoppas*